jump to navigation

Voronin – da este nu şi nu este da – la cine mai este aşa? Martie 26, 2010

Posted by alaandrei in Social.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

În sfîrşit a venit şi Voronin „în profunzime”  Au fost făcute multe declaraţii că  dînsul  nu spune adevărul ci doar acea parte din ea care-i convine, totuşi ne-am convins cu mai multe ocazii ca aşa este. Chiar am avut ocazia să mă conving printr-o experienţă personală de acest lucru. Pe cînd eram în vizită la ţara, în casa unde m-am născut şi care adună toate rudele împreună, atît la zile de sărbători cît şi la zile de necaz, m-am întîlnit cu vărul meu, care locuieşte în Tiraspol. Am avut o mare bucurie să mă văd cu el, ne întîlnim rar, dar el totdeauna este un bun ascultător.

Cel mai dureros este că el, la o vîrstă fragedă, a rămas fără tată, apoi fără bunica, pe care a iubit-o şi îngrijit-o cu mult drag, urmînd explul tatălui său, apoi fără soţie şi copil. I-a rămas numai mama şi noi familia îndepărtată, şi întîlnirile acestea care ne-au fost lăsate ca un obicei frumos, încă de la bunei.  Ceva care face parte din valorile, ce nu pot fi vîndute sau cumpărate, neglijate sau uitate, ci trebuie transmise, ca un exemplu de dragoste şi unitate, la copii şi nepoţi, care la rîndul lor, vor lua estafeta ca să le ducă mai departe.

De data aceasta rolul ascultătorului l-am avut eu, iar el mi-a povestit despre peripeţiile prin care a fost nevoit să treacă. Poliţia rutieră din Chişinău i-a luat numerele de înmatriculare de la maşină, fără nici un motiv anume, şi s-au purtat foarte brutal şi urît. L-am sfătuit să n-o ia aproape de inimă şi să nu încerce să se răzbune, căci cine îşi bate joc de cei din neamul lui îşi bate joc de sine. Iar după ce ne-am despărţit, el a plecat să se întîlnească cu alt văr al său, la Odesa, prin vama de la Palanca. Dar n-a reuşit să-i treacă bine senzaţia de amărăciune după experienţa prin care a trecut recent, că a fost nevoit să se confrunte cu alte probleme. Vameşii de la Moldova nu vroiau să-i dea voie să treacă în Ucraina, prin Moldova, cu numere din Transnistria. Motivul era banal, „Cu astfel de numere poţi trece numai prin ţara ta!”

Am auzit vocea vărului în telefon, care mi-a comunicat despre cele întîmplate. Am fost indignat la culme şi am sunat la vamă. Le-am spus că acest băiat, era de fapt fiul celuia, la care întotdeauna au apelat după ajutor şi niciodată nu au fost refuzaţi.  El a fost acel care n-a permis ca maşinile mari, ce se aflau sub conducerea lui, să iasă la luptă împotriva fraţilor săi, după ordinul lui Smirnov. Aceasta, pînă în final, a dus la îmbolnăvirea şi decesul său. Au fost nevoiţi să recunoască acest lucru, dar au zis, „Legea este lege pentru toţi. Preşedintele ţării a dat acest ordin, şi noi nu vrem să rămînem fără lucru.” Ei nu doreau să rămînă fără lucru, iar cineva şi-a pus chiar viaţa în joc.

Da lege este lege pentru cei care o încalcă, dar este ceva mai sus de lege – dragostea, omenia, conştiinţa – fără care omul nu poate fi om. Acea întîlnire, care totdeauna însemna atît de mult pentru noi, a fost umbrită de acest incident, iar vărul meu, a fost nevoit să plece înapoi la Tiraspol, făcînd încă mulţi kilometri în plus, pentru ca să-şi poată vizita rudele.

Toate acestea pentru că preşedintele  preferă să apară mărinimos şi bun în faţa oamenilor, dar nu poate păstra această imagine şi în viaţa reală, răzbunîndu-se într-un mod aşa de josnic pe fraţii noştri, care nu poartă nici o vină. Aceasta, de fapt, este adevărul despre partidul comuniştilor, tactica şi metodele lor de manipulare şi acţiune, care sunt asemănătoare cu cele ale diavolului. Diavolul pentru că ştie că lui i-a fost pregătit iazul cu foc şi nu are altă alternativă, doreşte să ia cu sine pe cît mai mulţi. Ei nu sunt pentru progres şi bunăstare, ei sunt pentru minciună şi manipulare.

Iată ce spune Cuvîntul lui Dumnezeu despre aşa oameni şi soarta lor în Psalmul 52 :

„Pentruce te făleşti cu răutatea ta, asupritorule? Bunătatea lui Dumnezeu ţine în veci.
Limba ta nu născoceşte decît răutate, ca un brici ascuţit, viclean ce eşti!
Tu iubeşti mai degrabă răul decît binele, mai degrabă minciuna decît adevărul.
Tu iubeşti numai cuvinte nimicitoare, limbă înşelătoare!
De aceea şi Dumnezeu te va doborî pe vecie, te va apuca şi te va ridica din cortul tău, şi te va desrădăcina din pămîntul celor vii.
Cei fără prihană vor vedea lucrul acesta, se vor teme, şi vor rîde de el, zicînd:
„Iată omul, care nu lua ca ocrotitor pe Dumnezeu, ci se încredea în bogăţiile lui cele mari, şi se bizuia pe răutatea lui.”
Dar eu sînt în Casa lui Dumnezeu ca un măslin verde, mă încred în bunătatea lui Dumnezeu, în veci de veci.
Te voi lăuda totdeauna, pentrucă ai lucrat; şi, în faţa copiilor Tăi, voi nădăjdui în Numele Tău, căci este binevoitor.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

