jump to navigation

Cuvinte stricate sau reparate? Noiembrie 9, 2009

Posted by alaandrei in Copil fiind....
Tags: , , , , , , ,
trackback

Speak-No-Bad-StuffFiecare are un fel anume de a-şi exprima nemulţumirea. De cele mai dese ori acesta nu este ceva plăcut de contemplat, mai ales dacă se face „din ţînţar – armăsar”. Numai că Adriel Benedict, ca orice reprezentant al sexului masculin, nu iubeşte să cedeze. Pentru el tot ce ţine nemijlocit de persoana sa, este FOARTE important şi orice încercare din partea fratelui său mai mare, de a dovedi contrariul, este sortită eşecului. Ştim însă că vîrsta dar şi puterea au o greutate mai mare pe cîntarul vieţii, de aceea, Benedict alege uneori nu cea mai bună soluţie. Cînd vede că lupta e pierdută, preferă măcar „să arunce” utimul cuvînt, care de regulă are menirea „de a lovi” adversarul, pentru a păstra după sine titlul de învingător(cel puţin în opinia sa).

Am hotărît să le ţin o lecţie cu privire la aceast fel de a vorbi. I-am chemat pe amîndoi „haiducii” lîngă mine, am deschis Biblia şi le-am citit textul de la Efeseni 4:29  „Niciun cuvînt stricat să nu vă iasă din gură; ci unul bun, pentru zidire, după cum e nevoie, ca să dea har celor ce-l aud.”
Am vorbit apoi despre cît de mult se întristează Dumnezeu cînd noi folosim cuvinte care rănesc sau jignesc pe cei cărora le sunt adresate. După cum vă daţi seama am pus şi nişte întrebări cu privire la ce fel de cuvinte trebuie să folosească scumpii mei băieţi, atunci cînd vorbesc unul cu altul.

– Benuţ, ce cuvinte trebuie să foloseşti de azi înainte?

– Reparate, am auzit, după o scurtă pauză.

Dar voi aveţi cuvinte stricate în vocabular,  sau le-aţi reparat pe toate?

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

