jump to navigation

Tendinţa spre regenerare Octombrie 6, 2009

Posted by alaandrei in Gîndul zilei.
Tags: , , , , , , ,
trackback

„Dar cînd Dumnezeu a găsit cu cale … să descopere  în mine pe Fiul Său.”Galateni 1:15-16

Dacă Isus Cristos ar trebui să înceapă lucrarea de regenerare în mine, cu ce anume se confruntă El? Eu am o moştenire la care nu am avut nimic de spus: nu sunt sfînt, nici pe aproape, şi dacă tot ce poate face Domnul Isus este să-mi spună că trebuie să fiu sfînt, învăţătura Lui seamănă disperare. Dar dacă înţeleg că Isus Cristos este REGENERATORUL, Cel care poate pune în mine moştenirea sfinţeniei Lui, atunci încep să văd unde anume mă duce El cînd spune că eu trebuie să fiu sfînt. Răscumpărare înseamnă că Domnul Isus poate pune în orice om o dispoziţie ereditară care este şi în El însuşi şi toate standardele pe care El le ridică sunt bazate pe această dispoziţie: Învăţătura Lui este pentru viaţa pe care El o dă. Tranzacţia morală din partea mea este consimţămîntul cu privire la verdictul lui Dumnezeu despre păcat în crucea lui Isus Cristos.

Învăţătura Noului  Testament despre regenerare este că atunci cînd omul este lovit de un sentiment de necesitate, Dumnezeu va pune Duhul Său Sfînt în duhul lui şi duhul omului va fi umplut de puterea Duhului Fiului lui Dumnezeu, „pînă ce Cristos va lua chip în voi”. Miracolul moral al Răscumpărării  este că Dumnezeu poate pune în mine o dispoziţie nouă prin care eu pot trăi o viaţă totalmente nouă. Cînd ajung la limita necesităţii şi îmi văd limitările, Domnul Isus spune, „Binecuvîntat eşti tu.” Dar această stare trebuie realizată, pînă la ea este o cale de parcurs. Dumnezeu nu pune în mine o fiinţă moral resposabilă, acea moştenire care este şi în Isus  Cristos, dacă eu nu sunt conştient de această necesitate.

La fel cum moştenirea păcatului a intrat în rasa umană printr-un singur om, aşa a intrat şi Duhul Sfînt printr-un singur Om, iar răscumpărarea înseamnă că eu pot fi izbăvit de moştenirea păcătoasă şi prin Isus Cristos pot primi moştenirea nepătată şi anume cea a Duhului Sfînt.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

