jump to navigation

A dat miliardele pe viaţa la ţară Septembrie 1, 2009

Posted by alaandrei in Social.
trackback

familia sterligov varaGerman Sterligov s-a bucurat de o avere impresionantă, a trăit printre vile somptuoase, yachturi si avioane private, dar a renunţat la acest stil de viaţă în urmă cu patru ani şi a ales să se mute cu familia sa într-o zonă rurală a Rusiei, unde a ales sa trăiasca în mijlocul sălbaticiei. “Majoritatea prietenilor mei au crezut ca mi-am pierdut mintile, dar dupa patru ani se dovedeste ca am facut alegerea corecta. Criza economica care i-a afectat pe majoritatea oligarhilor este departe de mine. Spre deosebire de ei, eu sunt liber aici. Nu sunt dependent de nimeni si am suficiente resurse pentru a supravietui”, a declarat German Sterligov, în vîrstă de 42 ani.

La doar 24 de ani, German Sterligov a pus bazele propriei companii şi în scurt timp, profitînd de vidul de legislaţie din acea vreme, a reuşit sa construiască un imperiu financiar, cu birouri în Londra si New York, şi a devenit primul milionar legal rus după Revoluţia din 1917. După o viaţă trăita în cel mai luxos cartier din Moscova, Sterligov şi soţia sa şi-au schimbat perspectivele asupra vietii si au decis sa-si vîndă proprietatea din cartierul Rublyovka, apartamentul cu vedere spre Statuia Libertăţii din New York, birourile de pe Wall Street şi din Londra, casa din Elveţia, castelul din Franţa şi apartamentul din Piaţa Roşie din Moscova pentru a se muta la ţară.

Pentru a se adapta noii vieţi, soţia acestuia, Alyona, a schimbat bijuteriile scumpe şi hainele de marcă cu fustele lungi si basmaua, precum ţăranii din romanele lui Tolstoi. Soţii Sterligov şi cei patru copii au ales ca resedinţă o casă umilă, fără electricitate, aflată cam la 15 kilometri depărtare de orice altă locuinţă. Alyona a născut cel de-al cincilea copil al familiei în noua locuinţă, fiind asistată la naştere de soţul său. “Nici intr-un milion de ani nu mi-as dori sa redevin om de afaceri si sa fiu inconjurat de acele lucruri care definesc un om de afaceri de succes: case in Rublyovka, yachturi si masini Bentley. Sunt fericit cu pacea pe care am gasit-o la tara, alaturi de sotia, copiii si oile mele”, şi-a continuat acesta confesiunea.

În timp ce Sterligov îşi facea un nume în domeniul afacerilor, ameninţările începeau să se intensifice, iar el şi soţia sa trăiau în permanenţă cu frica de a nu fi răpiţi, brutalizaţi sau chiar omorîţi. “In primii doi ani de relatie ne-am mutat de 23 de ori. El ma suna si-mi spunea: «Impacheteaza, iar ne mutam». In cercurile in care sotul meu activa aveau loc multe crime”, îşi aminteşte Alyona.

“Intotdeauna aveam cel putin doua garzi de corp cu mine, dar odata numarul acestora a ajuns la 60 pentru a ma supraveghea atat pe mine, cat si pe copiii mei”, a continuat aceasta, în timp ce soţul său a dat afirmativ din cap. “Eram ca pasarile intr-o cusca aurie. Fiind foarte bogati, traiam intr-o sclavie, din care, din fericire, am scapat”, a completat German.

In momentul de faţă, familia Sterligov deţine doar două locuinţe, una de iarna şi alta de vară, aflate la o distanţă de aproximativ 20 de kilometri una de cealaltă. După ce s-au mutat, familia a aruncat toate pozele reprezentînd vechiul stil de viată şi refuza sa se uite la televizor sau sa folosească Internetul. “Nu are rost sa pierdem timpul copiilor noştri utilizînd aceste mecanisme de spălare de creier. Mai bine ne asezăm la masa şi vorbim despre cărti decît sa ne uitam la mizeriile de la televizor”, a declarat Sterligov. Parinţii nu au dorit să-şi dea copiii la şcoala, aceştia fiind instruiţi de un institutor, în timp ce cea mai mare fata învaţă la Universitatea din Moscova.

Russia's Lost TycoonFamilia este foarte credincioasă, respectînd obiceiurile religiei ortodoxe. Cu toate ca s-a retras complet din lumea afacerilor, Sterligov a mai primit ameninţări, iar prima lor cabana a fost incendiata, în timp ce cîinele a fost otrăvit. Casa de iarna are doar doua dormitoare şi a fost dotată cu un sistem electric pentru a permite funcţionarea unei maşini de spălat şi pentru iluminat. Sterligov si familia sa nu-şi doreşte sa se întoarcă la viata de dinainte. “Ce sunt acum? Doar un taran oarecare. Un crescator de animale. Nu cred ca Putin se mai teme acum de mine”, a conchis fostul oligarh.

Omul care a devenit al doilea milionar oficial al Rusiei de după căderea comunismului şi-a abandonat averea pentru a trăi ca un ţăran într-o parte îndepartată a ţării.

“Viata mea nu a fost niciodata mai buna – inca nu pot crede ca am o viata atat de implinita si interesanta”, a declarat el programului BBC World Service’s Outlook. “Puii de curcan tocmai au iesit de sub closca – aceasta este o stire interesanta pentru noi in momentul de fata. Am reusit sa gasim fericire ca si familie – si inca nu pot sa cred ca am reusit sa parasim Moscova, cu toata atmosfera ei de mercenariat, ividie si ostilitate. Cu greu pot descrie starea sufleteasca in care ne aflam, exact cum nu poti descrie gustul unei inghetate. Trebuie sa o gusti pentru a stii asta.”

Sterligov trăieşte acum într-o casa mică, pe care o descrie ca fiind “o soba ruseasca, cateva ferestre, pereti si un tavan”. Are doua tractoare, un buldozer şi o Toyota veche, deşi pe timp de iarnă la fermă se poate ajunge doar cu o caruţă trasă de cai. Nu are electricitate şi acum încearcă sa se descotorosească şi de telefonul mobil.

În perioada lui de prosperitate, German Sterligov a oferit locuri de munca pentru 2.500 de persoane. În prezent, aceştia mai sunt doar în număr de doi, ambii muncitori, care îl învaţă pe Sterligov cum sa facă lucruri precum construcţia de ziduri sau repararea de garduri.

Sterligov şi-a vîndut averea la licitaţie după ce s-a ales praful de ambiţiile sale politice. Acestea începuseră cu o campanie pentru funcţia de guvernator al Siberiei şi au fost urmate de candidaturile pentru primăria Moscovei şi în final pentru preşedenţia Rusiei. “Mi-am dorit sa schimb viata oamenilor din Rusia in bine”, spune el. “Mi-am dorit sa aduc o noua viziune acestei tari, pentru a crea o viata mai buna. Dar nu am reusit, si am ajuns sa imi dau seama ca, chiar daca nu voi putea fi alaturi de tara mea in acest mod, familia mea inca are nevoie de mine – si am putut face schimbari la acest nivel.”

A ajuns sa acumuleze datorii uriaşe din pricina costurilor campaniilor sale electorale. Ca rezultat, şi-a vîndut casa din Moscova, toate proprietaţile şi acţiunile, şi şi-a plătit datoriile. Apoi, după o călătorie în pădure, şi-a construit o casa cu banii care ii mai rămăseseră după ce totul fusese vîndut.

“In astfel de situatii urgente, nu este timp de discutii – atunci capul familiei, barbatul, trebuie sa ia toate deciziile”, spune el. “A fost greu pentru sotia mea, care nu era obisnuita cu viata la tara, ci mai degraba cu viata de milionar. Acum este recunoscatoare, deoarece copiii nostrii duc o viata normala, o viata reala. Familia mea este fara indoiala mai fericita.”

Russia's Lost TycoonEste un naţionalist convins şi a devenit profund religios acum 10 ani – deşi nu vrea sa vorbească despre acest lucru, descriindu-l ca fiind “prea personal”.

“Nu mi-a mai ramas nici un ban – tot ceea ce am sunt banii din buzunar. Si mai am niste gaste, vite, un berbec si mai nou, niste curcani. Avem aproape tot ceea ce ne trebuie. Nu mai trebuie sa cumpar decat zahar, sare, ceai si ocazional paine, atunci cand suntem suficient de lenesi pentru a nu ne macina propria faina”.


/viatalatara.wordpress.com/

Comentarii»

1. A dat miliardele pe viaţa la ţară « Creştini md - Septembrie 13, 2009

[…] Continuare: Familia Crestina […]

2. Curbet Alexandru - Septembrie 16, 2009

impresionantă alegere.
contrast foarte mare între vechea viaţă şi noua viaţă.

alaandrei - Septembrie 16, 2009

Da foarte, de fapt fiind mai departe de lumea civilizata si afladu-te in mijlocul naturii, simti mai bine prezenta lui Dumnezeu, iar omul realiazeaza dependenta sa de Cel care l-a creat, dar si maretia Creatorului.

3. Curbet Alexandru - Septembrie 17, 2009

da, deacord. Este un exemplu de dorinţă de schimbare.


Lasă un răspuns

