jump to navigation

Lecţii învăţate pe un pat de spital August 18, 2009

Posted by alaandrei in Social.
trackback

Săptămîna care a trecut am făcut cunoştinţă mai îndeaproape cu 2 spitale din Chişinău. Unul din ele Spitalul de urgenţă N 3 pentru copii şi Spitalul de boli infecţioase. Să spun că am fost şocaţi de la această primă întîlnire ar fi puţin. Condiţiile lasă mult de dorit, dar cred că acest fapt ar trece mai puţin observat, dacă cei care lucrează în aceste instituţii ar pune mai multă inimă în ceea ce fac.

Am învăţat că oricît de mult nu m-ar durea pentru copilul meu, care este în suferinţă, nu pot schimba mersul lucrurilor şi evoluţia bolii, decît mijlocind pentru el la Dumnezeu. Am fost nevoită să-l privesc suferind şi în durere, fără ca să mi se explice că, de fapt, aşa se simte un pacient cu intoxicaţie alimentară. Am fost lăsată să presupun în mintea mea cele mai triste scenarii. Pînă la urmă tot n-am înţeles de ce medicii nu stau să-ţi explice şi să te lumineze cu privire la starea lucrurilor, fapt care cu siguranţă ar clarifica multe şi scuti de frămîntări inutile.

Am învăţat că există două moduri de a însuşi un adevăr sau o realitate: prin credinţă sau şi prin propria experienţă. Dacă alegem primul mod ne scutim de încercări şi durere, dacă însă alegem cel de al doilea mod se prea poate să avem de înfruntat situaţii dificile, dar odată însuşit adevărul dat o să-l ţinem minte pentru tot restul vieţii.

Am învăţat că  alegerile pe care le facem uneori au consecinţe pe care le trecem cu vederea fără să ne determine să nu mai greşim, dar sunt şi alegeri care se soldează cu urmări grave, iar ca rezultat apare o experienţă de viaţa care ne face să ne schimbăm comportamentul, opinia şi principiile de viaţă. Cît nu i-am vorbit copilului meu despre dauna consumului în exces a ciocolatei nu m-a înţeles, decît doar atunci cînd a ajuns pe patul de spital. Acum însă nu mai vrea nici să audă acest cuvînt. De cîte ori va trebui să „ajungem pe patul de spital” ca să înţelegem cît de periculoasă şi uneori fatală poate fi neascultarea nostră faţă de Cuvîntul lui Dumnezeu, atăt ca indivizi în parte, cît şi ca naţiune în general.

Am învăţat să suferinţa maturizează şi modelează caracterul nostru, atunci cînd suntem în stare să evaluăm corect cauzele ei şi să primim împrejurările şi circumstanţele ca venind din partea lui Dumnezeu. Am văzut că restricţiile şi regulile sunt bune şi la nevoie pot fi urmate şi îţelese chiar şi de un copil şi doar greşela noastră este că ne temem să punem limite şi reguli şi să fim stricţi în a le urma.

Am văzut diverse categorii de oameni de la şefi de secţie pînă la dereticători şi vreau să-mi exprim mulţumirea tuturor celor care îşi fac slujba şi serviciul nu numai din datorie, sau pentru un salariu, ci şi din dragoste pentru Dumnezeu şi oameni. De fapt această din ultimă motivaţie este cea mai importantă în reuşita fiecărei persoane pentru a realiza ceva semnificativ în viaţă!

Am văzut cît de important este să-L ai pe Dumnezeu de partea ta cînd treci prin încercări de acest fel. Să ştii cu siguranţă că Părintele iubitor şi bun, nu îngăduie nimic care să nu fie potrivit cu puterile noastre. Să fii ferm convins că ceea ce se întîmplă este pentru a ne creşte şi a ne face asemeni Fiului Său preaiubit, Isus Hristos. Cît de greu trebuie să le fie celor care nu au această certitudine şi încredinţare cu privire la Dumnezeu!

Am fost mult încurajată şi spriginită de rugăciunile rudelor şi prietenilor şi consider că este un lucru necesar şi plăcut în ochii lui Dumnezeu să fii alături de cei care sunt în greutăţi, suferinţe, necazuri pentru a le acorda din ajutorul tău, timpul tău, rugăciunile tale… Mulţumesc mult lui Dumnezeu pentru că a lucrat vindecare în trupuşorul copilaşului meu şi am putut să ne întoarcem acasă. Mulţumesc mult şi tuturor celor care au fost alături de noi în acele zile şi  fie ca Dumnezeu să vă binecuvinteze din belşug!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

