jump to navigation

Ochii sperie şi mîinile … tot Iulie 31, 2009

Posted by alaandrei in Copil fiind....
trackback

Băiatul nostru cel mai mare, Andrieş, acum a păşit pragul celei de a patra clase. E un copil sociabil şi îi place la şcoală dar nu şi la făcut temele pe acasă. Nu pot să zic că nu şi le face, dimpotrivă le face şi încă pe toate, ce-i drept îi ia cam mult timp şi mai are nevoie şi de multă încurajare şi atenţie din afară. Dar pînă la urmă le scoate el la capăt. Însă nici în ruptul capului nu va face ceva ce nu i-a spus profesoara. Asta zic eu respect şi ascultare! Dacă ar da dovadă de tot atîta ascultare şi la pauză ar fi eminent la purtare!

Într-o zi, pe cînd avea el mai multe teme de făcut, se tot ferea să se apuce de lucru, sau poate aştepta o următoare doză de încurajare… Eu am încercat să-l ajut: ” Nu te mai uita atît la volumul de lucru, ştii proverbul „ochii sperie, iar mîinile bucură”, apucă-te fuguţa de lucru şi ai să vezi că nu e chiar aşa de mult.”

„Probabil că proverbul şi-a făcut efectul,” m-am gîndit, cînd l-am văzut aşezîndu-se voios la masă. Bucuroasă şi mîndră de faptul că am putut să-l conving aşa uşor m-am adîncint în lucrul meu.

Dar nu după mult timp Andrieş se întroase spre mine: „Ochii sperie”, zise el vădit dezamăgit, ” şi mîinile … tot.”

Probabil că numai cu proverbe nu voi izbuti să-l urnesc din loc în clasa a patra! Dacă cunoaşteţi vreo metodă mai bună, nu ezitaţi s-o împărtăşiţi!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

