jump to navigation

Ştii cît timp vei mai avea apă la robinet? Iunie 28, 2009

Posted by alaandrei in Social.
Tags: , , , , ,
trackback

apa-robinet.previewCred că această întrebare nu este relevantă atît timp cît apă totuşi este. Aşa credeam şi eu pînă azi dimineaţa. După ce m-am trezit şi îndeptat spre baie am fost surprinsă să constat că presiunea apei scăzuse, ceea ce m-a şi pun în gardă. Cînd am coborît, la bucătărie am fost şi mai surprisă să constat că apă nu mai era deloc! Într-atît ne-am obişnuit cu comodităţile elementare încît nu nici nu prea realizăm beneficiul de a le avea, decît dacă … eşti nevoit să te descurci fără ele. Deci, am fost nevoiţi să lăsăm în chiuvetă vesela”veselă”, cu speranţa într-o după-amiază mai apoasă.

Cînd ne-am întors de la biserică, stradela era blocată … fapt care ne-a bucurat mult. Da, da ne-a bucurat pentru că era blocată de un excavator, care săpase o gaură mare chiar în mijlocul străduţei, ca să ajungă la apeduct. Cînd ne-am apropiat am văzut cauza lipsei de apă… ţeava învechită şi ruginită avea o crăpătură destul de mare prin care se scurgea preţiosul lichid.  Băieţii sigur că au rămas să mai urmărească mucitorii care încercau de zor să găsească o soluţie pentru problema dată, iar eu m-am îndreptat spre casă. Spre surprinderea mea, apa a  revenit chiar cînd am terminat să luăm masa, aşa că tare m-am mai bucurat cînd am văzut  grămada de veselă curată.

„Chiar operativ au mai lucrat,” m-am gîndit, şi mi-am împărtăşit bucuria cu soţul, care însă nu era la fel de entusiasmat ca mine. De la el am aflat în ce a constat „reparaţia” apeductului.  Pentru că robinetul din fîntînă de canalizare nu funcţiona, apa trebuia oprită de la alt robinet care ar fi sistat furnizarea apei la cîteva cartiere. Pentru că nu au primit permisiunea de a face acest lucru, muncitorii au introdus cîteva cepuri, care au oprit puţin scurgerea abundentă a apei. Pentru că nu aveau nimic altceva în dotare, au astupat groapa la loc şi … au plecat.  Întrebarea de mai sus rămîne actuală pentru noi, iar răspunsul „susură” mai mult a negativ.

Dar sunt sigură că ţeava ruginită şi găurită de pe strada noastră, nu este doar o excepţie în tot apeductul. De aceea, cred că  întrebarea  de mai sus, este la fel de actuală şi pentru ceilalţi cetăţeni şi din păcate, cu aceeaşi tentă negativă.  La fel, de fapt, ca şi cea „Cît timp vom mai suporta mirosul (ca să nu folosim un alt cuvînt) de la sistemele de curăţire a deşeurilor, care  devine chiar insuportabil uneori?

Nu sunt bani! Este un răspuns la toate problemele noastre. Bine că cel puţin s-au găsit „suficienţi” bani pentru reparaţia clădirilor de stat. Cum să „lucreze” sărmanii deputaţi şi să ne „uşureze” nouă viaţa? N-am să-l uit pe „eroul” nostru naţional, într-un interviu, cu cîtă ardoare susţinea că pentru el „binele oamenilor de rînd este o prioritate”. Mulţumim mult, „simţim” aceasta atît în aer cît şi în casele noastre!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

