jump to navigation

Sugestii pentru îmbunătăţirea site-ului (30-44 continuare) Iunie 14, 2009

Posted by alaandrei in Social.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

30. Dacă foloseşti Javascript – un cod ascuns special, înscris în pagina-web, care poate purta funcţii pe pagină după ce a fost descărcată – pentru orice fel de efecte, asigură-te că totul pe site funcţionează şi pentru cei care nu au Javascript activat.

31. Nu folosi chenare – desing al paginii cu un cod care permite rularea independentă a unuia sau mai multe blocuri de informaţii – în calitate de design. Deşi există cîteva situaţii specializate unde chenarele pot fi folosite efficient, un site al bisericii standart nu este unul din ele. Ele au un şir de dezavnatje, care nu pot fi depăşite nici chiar de experţi.

32. Învaţă cum să foloseşti file-uri “include” – un mare econom al timpului. Dacă încă n-aţi descoperit beneficiile economisrii timpului  cu file-uri “include”(unde un singur file generează titluri, meniuri, etc. pe pagină) atunci acum e momentul potrivit. Faceţi o căutare pe Google pentru “server side includes”

33. De asemenea învaţă cum să utilizezi CSS. CSS este o metodă esenţială pentru a stabili stuctura şi înfăţişarea cu un singur file. Timpul folosit pentru învăţarea “includes” şi CSS va răsplăti pe specialistul în web-design de multe ori. [www.dezwozhere.com/links.html]

34. Foloseşte corect culorile: află cum să alegi o schemă de culoare, cum culorile  relaţionează între ele şi ce dispoziţie ele comunică. Caută sfatul unui specialist în grafică. Mulţi dintre noi nu avem un simţ bun al culorii. Nepotrivirea culorilor sau folosirea lor incorrectă va nega mesajul site-ului şi va “alunga” vizitatorii.  [web-evangelism.com/resources/color.php]

35. Nu folosi background – uri grafice model în spatele textului principal. Cu foarte puţine excepţii, textul negru pe un fon alb (sau aproape alb) simplu este cel mai bun.

36. Trebuie să luaţi în consideraţie “lichiditatea”design-ului paginii: conţinutul trebuie să curgă natural şi să se potrivească pentru ecran de orice rezoluţie(mărimea ecranului se măsoară în pixel-i) sau o modificare rezonabilă a  fontului de către utilizator. Aceasta e mai bine decît crearea design-ului paginii de o lăţime fixă de 800 de pixeli. (Majoritatea oamenilor folosesc 1024×760.) Site-ul The Internet Evanghelism Day, de exemplu, este complet lichid pînă şi pentru ecranele mai vechi cu rezoluţia 640×480.

37. Nu plasaţi “cel mai bine văzut la rezoluţia” sau ceva de felul acesta. Acest lucru este iritant pentru cei care folosesc alte rezoluţii sau alt browser. Este partea ta să le faci experinţa vizitării site-ului una pozitivă, oricare ar fi rezoluţia, browser-ul, sau sistemul operaţional pe care îl folosesc. Nu plasa un “numărător de vizitatori” vizibil pe site.

38. Nu include “scrieţi la” adresa e-mail aşa cum este ea, există pericolul ca ea să fie “recoltată” de “spammeri”. Crează o formă de contact în schimb, sau cel puţin “camuflaţi-le”folosind coduri care le-ar ascunde, folosind Javascript.

39. Site-ul nu trebuie să fie mare sau complex. Dacă nu ai daruri sau lucrători ca să menţii un site mai mare, este bine să ai şi fie doar şi o pagină dar care să fie atractivă. Un grup de biserici într-o localitatea ar putea chiar crea un site combinat.

40. Nu lăsa informaţie a cărei termen a expirat. Puţine lucruri răpesc credibilitatea site-lui în aşa măsură ca aceasta.

41.Foloseşte cîţiva oameni  pentru a citi şi verifica greşelile de tipar şi gramaticale. Greşelile deasemenea răpesc din credibilitatea site-lui în ochii oamenilor. Verificarea greşelilor cel mai bine e făcută pe hîrtie nu pe ecran. [web-evangelism.com/resources/revise.php]

42. Fă paginile uşor de tipărit. Aceasta poate fi făcut folosind pagini care pot fi tipărite CSS. Această pagină foloseşte un stil de pagină derivată din alistapart.com. [www.alistapart.com/articles/goingtoprint]

43. Fă-ţi timp să accesezi audienţa-ţintă, interesele, nevoile şi circumstanţele. Înţelegerea audineţei este esenţială pentru orice formă de comunicare. Foloseşte modelul de la adresa de mai jos pentru evaluarea şi căpătarea unei imagini mai clare a vizitatorilor tăi potenţiali. [www.internetevangelismday.com/starting.php](pentru cei ce cunosc engleza)

44. Nu în ultimul rînd, roagă-te – atît pentru planificarea cît şi pentru implimentarea. Un site al bisericii are potenţialul de a ajunge la mulţi oameni în nevoie. Noi avem nevoie de înţelepciunea Domnului pentru planificarea iniţială şi strategii, dar şi pentru eficacitatea continuă. Este o slujire ce are nevoie de rugăciune. [web-evangelism.com/resources/prayer.php]

Anunțuri

Comentarii»

1. Sugestii pentru îmbunătăţire site-ului 1-44 « Curbet Alexandru - Iunie 15, 2009

[…] iunie 15, 2009 in internet Mai înainte v-am propus un articol “Sugestii pentru îmbunătăţire site-ului” – aceea era doar prima parte iată şi celelalte părţi: 1-10 ; 11-20 ; 21-30; 31-44. […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: