jump to navigation

Rugăminţile unui copil către părinţii săi Mai 13, 2009

Posted by alaandrei in Copil fiind....
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

P42700921. Mânuţele mele sunt încă mici, de aceea nu vă aşteptaţi la perfecţiune cînd fac patul, cînd pictez un tablou, sau cînd arunc mingea. Picioarele mele sunt încă mici. Vă rog frumos, nu faceţi paşii prea mari, ca să pot ţine şi eu pasul cu voi.

2. Ochii mei încp nu au văzut lumea aşa cum aţi văzut-o voi, aşa că vă rog să mă lăsaţi să aflu totul, fără să mă pedepsiţi pentru curiozitatea mea. Şi nu mă limitaţi inutil.

3. De lucru va fi totdeauna suficient. Eu nu voi fi pentru multă vreme copil – de aceea, faceţi-vă, vă rog, timp şi pentru mine. Explicăţi-mi ce ştiţi despre ce ştiţi despre lumea aceasta frumoasă şi faceţi lucrul acesta bucuroşi şi plini de dragoste.

4. Sentimetele mele sunt încă foarte gingaşe, – fiţi, vă rog, sensibili la nevoile mele. Nu mă cicăliţi toată ziua. Trataţi-mă cum aţi dori să fiţi trataţi.

5. Eu sunt un dar deosebit din partea lui Dumnezeu. Vă rog, îngrijiţi-mă foarte bine aşa cum ar vrea Dumnezeu s-o faceţi; trageţi-mă la răspundere pentru ceea ce fac, dîndu-mi îndrumăriclare, conform cărora să pot trăi, disciplinaţi-mă cu dragoste.

6. Pentru a creşte, am nevoie de încurajarea voastră. Vă rog să vă abţineţi de la critică. Gîndiţi-vă la umătorul lucru: puteţi să-mi criticaţi faptele, fără să-mi criticaţi persoana.

7. Vă rog să-mi acordaţi liberataea de a lua singur decizii. Lăsaţ-mă să fac cîte o greaşeală, ca să pot învăţa din ea. Numai în felul acesta  voi fi în stare, într-o zi, să iau acele hotărîri pe care viaţa mi le va cere.

8. Treaba pe care am făcut-o eu, vă rog să nu o faceţi voi încă o dată. Acest lucru îmi dă sentimentul că, într-un fel, nu am făcut faţă aşteptărilor  voastre. Şi chiar dacă vă vine greu, vă rog să încercaţi să nu mă comparaţi mereu cu fraţii mei.

9. Nu vă fie teamă că, odată, la un sfîrşit  de săptămînă, să plecaţi şi să ne lăsaţi singuri. Copiii au nevoie şi ei să-şi petreacă  timpul fără părinţii lor, la fel cum părinţii au nevoie să se recreeze fără copiii lor. În afară de aceasta, este o ocazie extraordinară de a ne arăta nouă, copiilor, cît de deosebită este căsătoria voastră.

10. Vă rog să mă luaţi  întotdeauna la rugăciune, la serviciul divin şi la şcoala duminicală. Daţi-mi un bun exemplu. Mă bucur de fiecare dată că pot învăţa tot mai mult despre Dumnezeu şi Cuvîntul Său.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

