jump to navigation

4 alimente care afectează sănătatea ta emoţională Mai 6, 2009

Posted by alaandrei in Sănătate.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,
trackback

fast-food-hamburger

Între felul cum ne alimentăm şi felul cum ne raportăm la oamenii din jurul nostru este o conecţiune foarte strînsă, dar puţin intuită sau cunoscută. Conceptul că ceea ce mîncăm afectează direct emoţiile noastre se discută pe larg în cercetările medicale. Astfel a fost dovedit că oamenii care preferă mîncare mai puţin sănătoasă, sunt mai vulnerabili la o serie de răspunsuri emoţionale negative care pot afecta relaţiile lor. Dimpotrivă, cei care fac alegeri în favoarea alimentaţiei sănătoase, mai mult ca sigur că vor avea răspunsuri emoţionale pozitive, fapt care îi plasează pe o poziţie mai bună cînd vine vorba de relaţii sănătoase cu cei din jur.

Dacă nivelul de energie este scăzut şi nu mai participi la diverse activităţi cu copiii, soţul sau prietenii din această cauză, mîncarea pe care o consumi poate fi una din motivel. Cercetările făcute de dr. G. Smalley arată că îmbolnăvirile cum ar fi durerea în muşchi, înţepenirea articulaţiilor, durerea de cap, răcelile, durerea de gît ş.a., pot fi cauzate de mîncarea pe care o consumăm. Poate că ea arătă bine, miroase bine,  şi chiar are un gust bun – aceasta de fapt este o mîncare contrafăcută. Poate că nici nu veţi dori să citiţi mai departe deja presupunînd despre ce este vorba.  Da, zahărul este rău pentru sănătatea noastră dar nu numai. Toate produsele care sunt rafinate şi prelucrate întru-un fel sau altul, sunt dăunătoare şi disctructive pentru organizmul nostru.

Iată cele 4 produse alimentare care sunt cei mai mari duşmani ce dăunează sănătăţii fizice şi celei emoţionale:

1. Zahărul alb sau cel rafinat. Cheryl Townsley, specialist în domeniul alimentaţie afrimă, „Eu cred că făina albă şi zahărul alb sunt la fel de mortale ca şi cocaina. Eliminaţi aceste prafuri albe pe cît de mult posibil. Zahărul a contribuit într-o foarte mare măsură la problemele  mele emoţionale şi mintale. Reducerea cantităţii de zahăr pe care o consumăm poate avea tot atîtea semne de retragere ca şi renunţarea la droguri.” Dr. John Yudkin, fizician şi biochimist, a spus, „Dacă numai o fracţiune, din ceea ce este deja cunoscut, despre efectele zahărului ar fi ştiut pe larg, în relaţie cu alte substanţe folosite ca aditivi alimentari, zahărul ar fi interzis.” În cartea sa, Nancy Appleton aduce 87 de motive de ce zahărul este dăunător pentru sănătate. Iată căteva efecte: daunează sistemului imun, cauzează dureri de cap, scleroză multiplă, slăbirea vederii, dăunează rinichilor, contribuie la îmbătrînirea organizmului. Problema e că consumul de zahăr te face să te simţi foarte bine – temporar. De fapt, activează celule din creer răspunzătoare pentru diminuarea durerii. Nu e de mirare că oamenii tind să-l folosească pentru a-şi calma durerea sufletească, cauzată de respingere sau lipsa afecţiunii. Dar acest efect durează doar pentru o scurtă perioadă, de 30 min – 1 oră, după care starea emoţională negativă se intensifică.

2. Făina albă sau prelucrată. Acestea se obţin prin prelucrarea bobului de grîu, obţinînd făina moale şi perfectă pentru copt – dar foarte dăunătoare pentru sănătatea noastră.  Experţii explică că în timpul prelucrării sunt eliminaţi 26 de nutrienţi, inclusiv tărîţa. Cînd mîncăm produse din făină, aceasta se absoarbe în sînge prin pereţii stomacului şi intestinului subţire. Cu cît mai rafinată e făina, cu atît mai repede are loc procesul de absorbţie. Cu cît mai repede se întîmplă aceasta, cu atît e mai dramatic efectul pe care îl are asupra proceselor din creer şi asupra dispoziţiei  şi abilităţii de a ne controla starea emoţională.

3. Uleiurile hidrogenate şi grăsimile animale. Şi acestea au un efect distructiv asupra organizmului nostru sau în cel mai bun caz  sunt doar nişte uleiuri „goale”. Ele măresc şansele depunerilor de grăsimi în arterele principale. Acestea la rîndul lor pricinuiesc tensiune mărită şi şanse mai mari de îmbolnăviri de inimă şi atac de cord neaşteptat. Uleiurile prelucrate la temperaturi înalte cauzează eliberarea imediată a zahărului în sistemele noastre, urmată de scăderea inevitabilă a nivelului de zahăr în sînge.  Aceata scădere duce la dispoziţia proastă, iritabilitate, nerăbdare, pesimism, confuzii mintale şi nelinişte. Cu timpul aceste variaţii în starile emoţionale se agravează, ajungînd pînă la depresii.  Efectele pe care le provoacă consumul de grăsimi animale au cam aceleaşi consecinţe şi contribuie la creşterea în greutate.

4. Alimentele încărcate cu chimicate. Pentru că  trăim într-o continuă alergare şi căutăm să reuşim în cît mai multe locuri, să facem cît mai multe lucruri…  dorim să petrecem cît mai puţin timp deasupra cratiţei sau a tîgăii. Această tendinţă a dat naştere la o mulţime de produse semipreparate pe care trebuie doar să le încălzeşti şi sunt bune de folosit în alimentaţie. Dar ca acestea să se păstreze un timp mai îndelungat ele vor fi prelucrate cu diferite substanţe aditivi, chimicate, coloranţi, e-uri numiţi-le cum doriţi de la aceasta ele nu-şi pierd efectele negative. Aceste alimente sunt nu doar dăunătoare, ci şi crează o anumită dependenţă. Alimentele care conţin adausuri chimice au un nivel foarte scăzut de satisfacere a foamei. Cu alte cuvinte e nevoie de mai multe alimente ca să dea această senzaţie de săturare, iar aceasta iarăşi contribuie la creşterea în greutate. La cît de dăunătoare sunt totuşi le permitem copiilor noştri să consume tot felul de produse nesănătoase şi apoi ne mirăm de conduita şi reuşita mai puţin îmbucurătoare la şcoală.

Una din aceste adausuri este şi cofeina. O singură cană de băutură care conţine cofeină(ciaiuri, chocolata caldă, cafeaua, băuturi răcoritoare) provoacă scăderea energiei, îngustarea vaselor sangvine, dureri de cap, creşterea tensiunii arteriale, creşterea nivelului de zahăr în sînge, somn neliniştit, nervozitate, nelinişte, stări depresive, perderea calciului şi magneziului cu urina. De meniţionat că unele din ele sunt simptome emoţionale şi deci vor afecta foarte mult relaţia noastră cu ceilalţi.

Sigur că schimbarea felului de a ne alimenta nu e aşa de uşoară şi cu siguranţă nu se face peste noapte. Dar numai noi suntem cei care decidem ce vom mînca. O veste înrurajatoare pentru cei care doresc să facă această schimbare – e nevoie doar de două săptămîni pentru ca  receptorilor gustativi să se schimbe. Nu e chiar atît de greu. Unde mai pui că această hotărîre nu trebuie s-o duci la îndeplinire singur. Cere-i ajutorul lui Dumnezeu. El doreşte şi ne îndeamnă să avem relaţii sănătoase cu cei din jur şi să ducem un mod sănătos de viaţă ca să-  putem sluji, folosind la maxim capacităţile şi talentele cu care ne-a înzestrat.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: